Megelőzés a mindennapokban
1. Aludj
jól!

Jó esetben napi 8 órát alvással töltünk, így kiemelten fontos, hogy ortopédiai szempontból helyes alvó pózt válassz. Ebből a szempontból a legideálisabb, ha magzatpózban (oldalt fekve, felhúzott térdekkel) pihensz, de a hanyatt fekvés is megfelelő.

2. Ne ülj keresztbe
tett lábakkal!

A helyes testtartás rendkívül fontos, ugyanakkor hiába ülsz egyenesen, ha mindeközben keresztezed a lábaid. A megfelelő alátámasztás érdekében úgy ülj, hogy a hátad hozzásimuljon a háttámlához, talpaid pedig egymás mellett helyezkedjenek el a talajon.

3. Legalább óránként
egyszer állj fel!

Az egész napos irodai munka a görnyedt testtartás miatt a hát - nyak - váll vonalában okozhat problémákat, de mindezek mellett gerincproblémák kialakulásához is vezethet. Annak érdekében, hogy ez ne következzen be, fontos, hogy óránként egyszer állj fel a monitor mögül és mozgasd át a tested és húzd ki magad!

4. Gerincvédő
táplálkozás

A túlsúly a gerincoszlop túlterhelése miatt ró plusz terhet a testünkre, már csak emiatt sem elhanyagolható szempont, hogy mit eszel. Az ízületeid egészségének támogatásához elengedhetetlen a megfelelő minőségű és mennyiségű tápanyag, vitamin-és ásványi anyag bevitel.

5. Gondoskodj
a gerincedről

Lehetőség szerint az életkorodnak, fizikai állapotodnak megfelelő mozgásformát válassz és kerüld a nehéz tárgyak emelését. Az ízületek, porckorongok védelme mellett nagy hangsúlyt kell fektetni az izmaid erősítésére, nyújtására is.10 perces ZEALOXAN gerinctorna ITT!